Dag 1

Publicerat: 2015-04-29 19:24:38
Idag var alltså min första dag på VLCD. Fy fasen alltså, det här kommer bli tufft! Jag trodde hungern skulle vara olidig men hittills går det ändå helt okej. Det viktigaste är att komma ihåg att äta vid rätt tider och att få i sig tillräckligt mycket med vatten under dagen (ca 2 liter). Men det är verkligen inte gott! Inte för att jag hade förväntat mig att något skulle vara gott, men kanske helt okej i alla fall. Det jag valde att börja med vartvå soppor, en shake och ett frukostalterantiv. Kycklingsoppa, tomatsoppa, nyponsoppa och en chokladshake. 
 
Jag älskar nyponsoppa så jag hoppades verkligen att det skulle vara aptitligt, men det smakar inte det minsta gott. Tomtatsoppan är jag lite skeptisk till, men tror att den kan växa med tiden. Chokladshaken och kycklingsoppan var de bästa utav dessa fyra och är faktiskt helt okej. På gruppträffen fick jag tipset att krydda kycklingsoppan med lite curry och det blev faktiskt godare! Så bra tips där. Så detta är alltså vad jag kommer äta i 14 dagar framöver, sen är det dags att köpa nya förpackningar. Funderar på att testa frukostgröten (det enda med tuggmotstånd under VLCD-perioden) och en skogsbärshake. 
 
Även om det känns rätt jobbigt och jag är rädd att jag kommer misslyckas med denna diet, så hoppas jag verkligen att jag lyckas stå ut och tänka på varför jag valde att göra detta från början. Det kommer ge sjukt mycket motivation när denna tid är över och kilorna har börjat rasa. Den störsa faran tror jag är när människor i ens närhet bjuder in en på middag, vill gå ut och äta, ta en drink på någon uteservering osv. Man kanske inte tänker på det innan, men mat och sociala sammanhang är så grovt förknippade med varandra. Så det lär bli tufft. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt nya liv ♥

Min profilbild

Efter många år av kämpande med min vikt och självbild, har jag nu tagit beslutet att göra något åt det. Genom Itrim hoppas jag få en hälsosammare livsstil och ett lyckligare jag. Denna blogg är mestadels till för mig att skriva av mig under denna resa och dokumentera min viktnedgång.


Startvikt: 87,2kg
Nuvarande vikt: 82.9 kg
Målvikt: 75 kg