Dag 6

Publicerat: 2015-05-04 21:38:00
Idag är jag inne på dag 6 av VLCD-perioden. Är väldigt stolt att jag klarat så här länge faktiskt, för att bara äta måltidsersättning och 600 kcal/dag är inte det lättaste! De första 3 dagarna gick bättre än förväntat, även om jag var väldigt hungrig i stunder och sjukt sugen på att bara få tugga på något. Dag 4 däremot, oh my. Mitt humör var inte det roligaste och jag var så slut. Trött, frusen och yr så fort jag ställde mig upp. Klunkade i mig vatten i mängder och sov nästan hela eftermiddagen, vilket sedan gjorde susen. Mådde mycket bättre på kvällen! Vägde mig förövrigt på min fjärde dag och då hade jag gått ner 2.4 kg. Kändes lite kul.
 
Men imorgon kan jag få checka av vecka 1/3! Har besämt att jag ska klara dessa tre veckor och sedan fokusera på en vecka i taget när jag byter till LCD, förutsatt att jag mår fortsatt bra under de två veckor framför. Jag tror det är lättare att dela upp det i 3 veckor och sedan en vecka i taget, istället för att tänka 9 veckor yttligare eller 12 veckor totalt. En vecka i taget känns mer rimligt och något som man faktiskt kan klara av. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt nya liv ♥

Min profilbild

Efter många år av kämpande med min vikt och självbild, har jag nu tagit beslutet att göra något åt det. Genom Itrim hoppas jag få en hälsosammare livsstil och ett lyckligare jag. Denna blogg är mestadels till för mig att skriva av mig under denna resa och dokumentera min viktnedgång.


Startvikt: 87,2kg
Nuvarande vikt: 82.9 kg
Målvikt: 75 kg